Nová škola - DUHA s.r.o.
Edice Čtení s porozuměním
0 Kč
0

Metodické rady - Český jazyk

Správné čtení - metodika výuky čtení

11.05.2016

Číst správně znamená číst bez chyb. Žák se dopouští chyb většinou tehdy, když se na něj kladou požadavky příliš vysoké, nebo naopak příliš nízké.

Jsou-li naše požadavky na žáka vysoké, například když vyžadujeme větší rychlost čtení, než jaké je žák schopný, nebo je-li text příliš obtížný, nutíme žáka k mechanickému unáhlenému čtení, ve kterém se samozřejmě vyskytují chyby.
Jsou-li naše požadavky na čtení žáka příliš malé, čte žák velmi často povrchně a opět se proto dopouští chyb.
Obtížnost čteného textu musíme zvyšovat tedy postupně a dbát na individualizaci.
Je zajímavé si všimnout, že když dobrému čtenáři v nenáročném textu přidáme úkol, např. předčítat druhým a číst výrazně (tj. dbát na přirozenou intonaci, modulaci hlasu, výslovnost, přirozené přestávky v četbě), čte krásně a bezchybně.

  1. Správné čtení
  2. Plynulé čtení
  3. Čtení s porozuměním
  4. Výrazné čtení
  5. Metody čtení
  6. Čtení naukových článků
  7. Literární výchova

Celý článek ve formátu pdf si můžete stáhnout zde.

Převzato z Metodického průvodce čítankami pro 2. a 3. ročník (2-74).


Sdílet článek na FB

facebook

Ukázka interaktivních cvičení

IUč ke stažení

Katalog 1. stupeň

Katalog 2. stupeň

Bezplatné zapůjčení vzorků

| Hlavní stránka | Novinky | Akční nabídky | O nás | Jak nakupovat | Kontakty
Ověřit CSS!