Nakladatelství Nová škola - DUHA se již od svého vzniku snaží svou nabídkou podporovat tvořivou a názornou výuku. Učebnice a pracovní sešity proto vhodně doplňujeme právě o pomůcky pomáhající naplnit toto jejich poslání.
Pomůcky pomáhají udržet pozornost, při činnostech s nimi mizí roztěkanost dětí. Udrží-li se žákova pozornost ve výuce činnostmi, docílí se snadno zvládnutí probrané látky - to způsobí dítěti radost a chce se učit dál.
Při používání žákovských pomůcek:
1. Pracujete-li s pomůckami, musíte mít promyšlený systém pro ukládání pomůcek a jejich snadnou přípravu k činnostem.
2. Mějte dostatek trpělivosti, než žáci dostanou zručnost při přípravě a ukládání pomůcek.
3. Pomůcky ukládejte tak, aby se daly snadno rozdávat, sbírat a ukládat.
4. Žáci si pomůcky nechávají ve škole. Domů jim je dávejte jen občas, aby je rodiče poznali.
5. Žáci pomůcky ukládají do obálek nebo krabiček.
6. Když přestanete s některou pomůckou pracovat, dejte žákům čas na její uložení a vrácení na místo.
Pomůcky můžete běžně používat při výuce matematiky zároveň s učebnicemi a pracovními sešity připravenými nakladatelstvím Nová škola.
Zásady pro použití pomůcek ve vyučování:
Když budete s žáky činnostně pracovat, poznáte, že brzy ztratí ostych, postupně budou všichni činnosti provádět samostatně a správně a nebudou se bát o činnostech hovořit. Každá třída se pak naplní pocitem uspokojení a radosti všech dětí, neboť každé dítě má radost z úspěchu a pochvaly.