Nová škola - DUHA s.r.o.
Edice Čtení s porozuměním
0 Kč
0

Metodické rady - Prvouka

Klíčové kompetence rozvíjené v Prvouce 3

10.04.2024

Učebnicová sada cíleně směřuje k rozvoji všech klíčových kompetencí žáků – přiměřeně věku, možnostem a schopnostem. Nerozvíjí se izolovaně, ale jsou vzájemně propojeny a doplňují se.

Kompetence k učení: práce s učebnicovou sadou, např. metody a strategie učení, plánování a organizace, vyhledávání, třídění, zaznamenávání informací a jejich následné využití v reálné situaci, pozorování, experimenty, posuzování a poznávání smyslu a cíle učení.

Kompetence k řešení problémů: zařazování různých situací ze života, problémových úkolů – využívání vědomostí a dovedností, rozpoznání, pochopení a řešení problému, nácvik vytrvalosti, trpělivosti, přijetí neúspěchu, nácvik logického uvažování a kritického myšlení, zodpovědnosti za svá rozhodnutí a činy.

Kompetence komunikativní: zařazování činností a úkolů, které vedou k formulování a vyjadřování myšlenek a názorů (rozšiřování slovní zásoby při seznamování s obsahem jednotlivých kapitol), kultivování ústního i písemného projevu, debaty, naslouchání ostatním, spolupráce, respektování odlišného názoru, využívání informačních a komunikačních prostředků.

Kompetence sociální a personální: činnosti vyjadřující spolupráci ve skupině, podíl na vytváření pravidel soužití a spolupráce ve třídě a jejich následné respektování.

Kompetence občanské: rozvíjeny zejména v celcích Místo, kde žijeme a Lidé kolem nás, ale i v ostatních celcích Prvouky 3, např. tradice, kulturní a historické dědictví, společenské normy, práva a povinnosti, zodpovědnost, pochopení ekologických souvislostí a environmentálních problémů, ochrana zdraví a snaha o trvale udržitelný rozvoj společnosti.

Kompetence pracovní: rozvíjejí se při využívání získaných znalostí a dovedností pro další osobní rozvoj, zejména manipulace s různými materiály, práce s nástroji, příprava na budoucnost – profesní zaměření, rozvoj podnikatelského myšlení.

Kompetence digitální: zařazování činností a úkolů vedoucí k rozvoji schopností práce s digitálními technologiemi, nácvik plnění úkolů v online prostředí, implementace používání digitálních technologií pro usnadnění práce.

Převzato z Metodického průvodce učebnicí s pracovním sešitem PRVOUKA 3 (33-32).

OBSAH

  1. Úvod
  2. Charakteristika vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
  3. Učebnicová sada Prvouka 3 – učebnice, PS, IUč
  4. Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět – učivo a očekávané výstupy
  5. Průřezová témata, jiné vzdělávací oblasti
  6. Klíčové kompetence rozvíjené v Prvouce 3
  7. Orientační návrh časového plánu
  8. Metodické pokyny viz. METODICKÝ PRŮVODCE
Doporučené tituly

Sdílet článek na FB

facebook

Ukázka interaktivních cvičení

IUč ke stažení

Katalog 1. stupeň

Katalog 2. stupeň

Bezplatné zapůjčení vzorků

| Hlavní stránka | Novinky | Akční nabídky | O nás | Jak nakupovat | Kontakty
Ověřit CSS!