Rychlá objednávka
Vyberte sekci
Nejnovější články
Rychlý kontakt
Nová škola - DUHA s.r.o.
Mgr. Zita Janáčková Nakladatelství Nová škola Brno Mgr. Zdena Rosecká tel: 548 22 12 47 mobil: 774 157 796 e-mail: info@novaskolabrno.cz Franzova 66, 614 00 Brno - Maloměřice ![]() |
Metodické rady - PrvoukaPrvouka 3 - Úvod27.10.2016
Učebnice Prvouka 3 a pracovní sešit Prvouka 3 jsou součástí moderní řady učebnic Nakladatelství Nová škola Brno, vydávaných v edici Čtení s porozuměním. Tato ucelená řada učebních materiálů je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti a využívá i metody činnostního učení. Zpracování učebnicové sady Prvouka 3 zcela odpovídá požadavkům uvedeným v RVP ZV. Učebnice navazuje na předchozí titul řady (Prvouku 2) – žáky učivem opět provází Jana a Lukáš. Učebnice završuje řadu prvouk. Jejím cílem je navázat na znalosti získané v 1. a 2. ročníku, dále je rozvíjet a prohlubovat. Děti se blíže seznamují se svým okolím, živou i neživou přírodou a získávají další poznatky o lidském těle. Jednotlivé kapitoly uvádějí básničky, hádanky a úryvky z dětské prózy doplněné otázkami a úkoly. Důraz je kladen na etickou výchovu. Na spodním okraji stran učebnice jsou uvedeny metodické pokyny. Učebnici doplňuje pracovní sešit. V pracovním sešitě si potom děti prostřednictvím praktických úkolů procvičují a upevňují probírané učivo. Sadu doplňuje interaktivní učebnice Prvouka 3. Kromě všech stran učebnice v interaktivním ztvárnění obsahuje dále 25 interaktivních cvičení, 10 videí a 5 demonstračních pokusů ve formě videa. Animovaní průvodci Jana a Lukáš slovně potvrzují správnost odpovědí. Celá učebnicová sada vychází z klíčových kompetencí RVP ZV. Klíčové kompetence chápeme jako souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot. Učivo je tedy prostředek k osvojení a rozvíjení všech složek klíčových kompetencí. Osvojené učivo je potom využíváno v každodenním životě a v praktických situacích. Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět má důležitou úlohu v rozvoji osobnosti každého žáka. Jejím úkolem je připravit žáky tak, aby uměli pozorovat věci a jevy v přírodě i ve společnosti, uměli si těchto jevů všímat samostatně i v souvislostech, učili se jevy správně pojmenovat, jednoduše popsat, hovořit o nich a chápat jejich význam a smysl. Výchova a vyučování v celé této vzdělávací oblasti směřuje k poznání okolního světa, přírody a společnosti, k chápání přírodních a společenských zákonitostí. Souběžně s rozvojem poznávacích schopností, myšlení a řeči se rozvíjí i aktivita a samostatnost žáků. Převzato z Metodického průvodce učebnicí s pracovním sešitem PRVOUKA 3 (33-32). OBSAH
Sdílet článek na FB |