Milé kolegyně, milí kolegové,
do rukou se Vám dostává metodická příručka k učebnici a pracovním sešitům českého jazyka 2. ročníku základní školy nakladatelství Nová škola Brno. Naším záměrem bylo dodržet cíle vzdělávacího programu Základní škola a očekávané výstupy Rámcově vzdělávacího programu. V rámci řešení jednotlivých cvičení jsme se snažili o rozdílnost a rozmanitost formy výuky. U cvičení z učebnice a pracovního sešitu naleznete správná řešení, k učebnici zde naleznete metodická doporučení a další náměty k práci k jednotlivým cvičením, jsou zde navrženy činnosti v rámci mezipředmětových vztahů. V metodické příručce je na první pohled jasně vidět, jaké záležitosti z interaktivní učebnice nalezneme u daného cvičení v učebnici. Z hlediska struktury metodiky pro nás byla důležitá přehlednost, lehká a rychlá orientace v textu a srozumitelnost. K tomuto účelu jsme navrhli několik zkratek, které jsou v metodické příručce využívány:
Doufáme a pevně věříme, že budete s metodickou příručkou spokojeni a že se Vám díky ní bude dobře připravovat a ještě lépe učit v hodinách českého jazyka. Budeme rádi za jakékoliv Vaše připomínky.
OBSAH
I. Úvod a metodické pokyny
II. Český jazyk jako vyučovací předmět
III. Učebnice a pomůcky
IV. Čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
V. Standardy pro ZV – Český jazyk a literatura – 1. stupeň – očekávané výstupy v 5. ročníku, indikátory
VI. Metodické pokyny viz. METODICKÝ PRŮVODCE