Rychlá objednávka
Vyberte sekci
Nejnovější články
Rychlý kontakt
Nová škola - DUHA s.r.o.
Mgr. Zita Janáčková Nakladatelství Nová škola Brno Mgr. Zdena Rosecká tel: 548 22 12 47 mobil: 774 157 796 e-mail: info@novaskoladuha.cz Franzova 66, 614 00 Brno - Maloměřice ![]() |
O nás - Všechny články05.03.2021
Klíč ke cvičením z učebnice Český jazyk 4 (4-50) - PŮVODNÍ ŘADA ke stažení v příloze. Číst celý článek01.03.2021
1. ČASOVĚ NEOMEZENÁ PLACENÁ Registrace se provádí po instalaci IUč a to při prvním spuštění. ![]() 18.02.2021
Klíč ke cvičením z pracovního sešitu Dějepis - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek10.02.2021
09.02.2021
vzhledem k nastalé situaci Vám dáváme možnost zdarma poskytnout svým žákům/dětem naše interaktivní učebnice pro domácí použití s platností do 30.9.2021. Certifikáty můžete použít i v případě, že naše učebnice ve výuce nepoužíváte. Programy IUč není potřeba objednávat. Odkaz na stažení IUč a samotné certifikáty jsou uvnitř článku. 01.02.2021
Klíč ke cvičením z pracovního sešitu Zeměpis 7 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek16.01.2021
15.01.2021
14.01.2021
13.01.2021
12.01.2021
Číst celý článek 08.01.2021
08.01.2021
09.12.2020
Nově jsme vyvinuli elektronické didaktické testy, které vycházejí z našeho nového pracovního sešitu Příprava na přijímací zkoušky na SŠ z českého jazyka. Našich 10 testů reálně simuluje didaktické testy používané u přijímacích zkoušek. Každý test trvá 1 hodinu a po jeho ukončení proběhne vyhodnocení. Souhrny jednotlivých didaktických testů se ukládají a žák může v čase sledovat, zda se zhoršuje, či zlepšuje. Roční verzi získáte při zakoupení pracovního sešit Příprava na přijímací zkoušky na SŠ z českého jazyka zde. Náhledy jednotlivých typů úloh jsou v galerii článku. Program s didaktickými testy k vyzkoušení si můžete stáhnot zde. Číst celý článek02.11.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Dějepis 9 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek20.09.2020
TECHNICKÁ PODPORA Tento článek vám pomůže při aktivaci a zprovoznění vašich IUč. 18.09.2020
08.09.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Český jazyk 5 (5-50) - PŮVODNÍ ŘADA ke stažení v příloze. Číst celý článek03.09.2020
Klíč ke cvičením z pracovního sešitu Přírodopis 6 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek26.08.2020
Klíč ke cvičením z pracovního sešitu Dějepis 6 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek25.08.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Český jazyk 9 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Vydání s počtem stran 167. Číst celý článek10.06.2020
Číst celý článek 09.06.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Český jazyk 9 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Vydání s počtem stran 171. Číst celý článek07.04.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Zeměpis 8 - Evropa - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek07.04.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Dějepis 8 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek03.04.2020
Zdarma zapůjčíme do Vaší školy po jednom kusu Vámi vybraných vzorků našich učebnic a pracovních sešitů na dobu 30 dnů. Postup vyřízení zápůjčky
31.03.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Přírodopis 8 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek19.03.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Přírodopis 9 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek19.03.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Dějepis 7 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek19.03.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Dějepis 6 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek17.03.2020
Klíč ke cvičením z učebnice Zeměpis 9 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek17.01.2020
Pracovní sešit Zeměpis pro 6. ročník základní školy je součástí řady pracovních sešitů k učebnicím našeho nakladatelství pro 2. stupeň základní školy. Pracovní sešit obsahuje úkoly na procvičování a aplikování probraného učiva z učebnice. Důraz je kladen na vizuální stránku pracovního sešitu. Názorné fotografie, obrázky a schémata slouží k lepšímu pochopení učiva. Číst celý článek19.12.2019
Klíč ke cvičením z pracovního sešitu Zeměpis 6 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek18.12.2019
Klíč ke cvičením z učebnice Zeměpis 8 ČR - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek18.12.2019
Učebnice Chemie 8 je vytvořena v souladu s koncepcí RVP ZV. Zaměřuje se na témata z oblasti obecné a anorganické chemie. Využívá moderních výukových trendů. Klade důraz na názornost, logické souvislosti a provázanost s ostatními přírodními vědami i praktickými znalostmi z běžného života. Důraz je také kladen na uvědomění si vlivu chemických látek na životní prostředí. Číst celý článek13.11.2019
22.10.2019
Klíč ke cvičením z učebnice Zeměpis 7 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek20.09.2019
Klíč ke cvičením z učebnice Čítanka 9 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek03.09.2019
26.08.2019
26.08.2019
20.08.2019
26.06.2019
Klíč ke cvičením z učebnice Čítanka 8 - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek12.06.2019
Klíč ke cvičením z učebnice Čítanka 6, první a druhé vydání - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek12.06.2019
Klíč ke cvičením z učebnice Čítanka 6, třetí vydání - Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek06.06.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-9194/2019 dne 27. května 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Zeměpis s dobou platnosti šet let." Číst celý článek06.06.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-12969/2019 dne 10. května 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Matematika a její aplikace s dobou platnosti šet let." Číst celý článek17.04.2019
Učebnice je zpracována přehledně a srozumitelně, obsahuje témata tradičně řazená do 8. ročníku – opakování základních znalostí z nižších ročníků: úvodní výklad o jazyce, nauka o slově a slovní zásobě, procvičení pravopisu, tvarosloví, skladba a sloh, média a mediální výchova. Nachází se zde také závěrečné opakování a klíč s řešení opakovacích testů. Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-1174/2019 dne 20. března 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Přírodopis s dobou platnosti šet let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-36859/2018 dne 22. února 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Dějepis s dobou platnosti šet let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-37069/2018 dne 13. února 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 6. - 9 ročník s dobou platnosti šet let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-37621/2018 dne 11. března 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Zeměpis s dobou platnosti šet let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-4137/2018 dne 29. března 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Člověk a jeho svět s dobou platnosti šest let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-2510/2019 dne 21. ledna 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 1. - 5 ročník s dobou platnosti šet let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-4138/2019 dne 21. března 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro výuku ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět s dobou platnosti šest let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-2513/2019 dne 21. ledna 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 1. - 5 ročník s dobou platnosti šet let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-5822/2019 dne 13. února 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 1. - 5 ročník s dobou platnosti šet let." Číst celý článek05.04.2019
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-8003/2019 dne 12. března 2019 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 6. - 9 ročník s dobou platnosti šet let." Číst celý článek30.10.2018
Klíč ke cvičením z učebnice Čítanka 7- Čtení s porozuměním ke stažení v příloze. Číst celý článek03.10.2018
10.09.2018
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-9659/2018 dne 29. srpna 2018 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro výuku ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět s dobou platnosti šest let." Číst celý článek10.09.2018
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-14232/2018 dne 25. července 2018 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Člověk a jeho svět s dobou platnosti šest let." Číst celý článek10.09.2018
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-14234/2018 dne 24. července 2018 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro výkuku ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět s dobou platnosti šest let." Číst celý článek10.09.2018
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-14233/2018 dne 24. července 2018 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro výku ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět s dobou platnosti šest let." Číst celý článek10.09.2018
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-13 697/2018 dne 21. června 2018 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Matematika a její aplikace s dobou platnosti šest let." Číst celý článek10.09.2018
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-17696/2018 dne 11. června 2018 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 1. - 5. ročník, s dobou platnosti šest let." Číst celý článek05.09.2018
04.09.2018
04.09.2018
03.09.2018
29.08.2018
29.08.2018
29.08.2018
06.08.2018
05.08.2018
10.06.2018
03.06.2018
29.05.2018
11.05.2018
11.05.2018
10.05.2018
10.05.2018
10.05.2018
20.03.2018
Učebnice Přírodověda 4 a pracovní sešit Přírodověda 4 jsou součástí moderní řady učebnic Nakladatelství N ová škola – DUHA, vydávaných v edici Čtení s porozuměním. Tato ucelená řada učebních materiálů je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti. Zároveň využívá metody činnostního učení. Zpracování učebnicové sady Přírodověda 4 zcela odpovídá požadavkům uvedeným v RVP ZV (se zpracovanými změnami z r. 2013). Číst celý článek14.03.2018
Učebnice Učebnice se skládá ze čtyř hlavních tematických celků (Živá příroda, Neživá příroda, Ekosystémy,Pokusy a měření), které se dělí na jednotlivé kapitoly. Obsah odpovídá tematickým okruhům vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět uvedeným v RVP ZV (se zpracovanými změnami z r. 2013). Jednotlivé kapitoly obsahují výkladové bloky s doprovodnými fotografiemi a ilustracemi, které detailně ukazují vzhled živých i neživých organizmů. Součástí učebnice jsou také celostránkové návodné ilustrace zachycující nejvýznamnější rostliny a živočichy probíraných ekosystémů. Na protilehlé straně je umístěna fotografická galerie nejvýznamnějších rostlin a živočichů vyskytujících se v jednotlivých ekosystémech. Číst celý článek13.03.2018
1. Tematický celek: Živá příroda Názvy kapitol: 1. Houby; 2. Rostliny; 3. Živočichové. Učivo tematického celku: pojem živá a neživá příroda, společné vlastnosti živých organizmů (výživa, příjem vody, růst a změny v průběhu života, rozmnožování), dělení živé přírody (houby, rostliny, živočichové); pojem houba, vlastnosti hub, stavba těla hub (houby rourkaté a lupenaté), dělení hub podle poživatelnosti pro člověka (jedlé, nejedlé, jedovaté) – charakteristika a zástupci; pojem rostlina, společné vlastnosti rostlin, pojem fotosyntéza; dělení rostlin na výtrusné a semenné – charakteristika, příklady; stavba těla semenných rostlin; dělení rostlin podle stavby stonku (byliny, dřeviny); opylení a oplození; typy plodů (dužnaté, suché); dělení rostlin podle místa růstu a užitku pro člověka (plané rostliny, užitkové rostliny), pojem rostlina léčivá, jedovatá, chráněná; polní plodiny, ovocné stromy a keře, zelenina a její druhy, okrasné rostliny; pojem živočichové, společné znaky, dělení živočichů podle druhu potravy (býložravci, masožravci, všežravci); dělení živočichů podle vnitřní stavby těla (bezobratlí, obratlovci), zástupci bezobratlých živočichů; pojem obratlovci, dělení obratlovců – ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci, zástupci těchto druhů. Číst celý článek13.03.2018
Učebnice obsahuje témata tradičně řazená do učebních plánů 7. ročníku – opakování základních znalostí z nižších ročníků, úvodní výklad o jazyce, zvuková stránka jazyka, nauka o slově, procvičení pravopisu, tvarosloví, skladba a sloh. Základní poučky k zapamatování jsou přehledně uvedeny ve žlutém poli. Za každou větší kapitolou následuje test, pomocí kterého si žáci mohou samostatně ověřit svoje znalosti. (Správná řešení testů jsou uvedena ke konci učebnice.) Číst celý článek08.03.2018
Průřezová témata: Průřezová témata reprezentují okruhy aktuálních problémů současného světa. Patří proto k základnímu vzdělávání jako jeho významná a nedílná součást. Tematické okruhy průřezových témat procházejí napříč vzdělávacími oblastmi a umožňují propojení vzdělávacích obsahů jednotlivých oborů. Témata jsou integrována do učebních předmětů. Podmínkou činnosti průřezových témat je jejich propojenost se vzdělávacím obsahem konkrétních předmětů a s obsahem dalších školních i mimoškolních činností žáků. Vytváření příležitosti pro individuální rozvoj a uplatnění žáků i pro jejich vzájemnou spolupráci, pomáhají rozvíjet žákovu osobnost, zejména v oblasti postojů a hodnot. V učivu Přírodovědy 4 jsou vymezena především tato průřezová témata: Číst celý článek08.03.2018
Náplň učiva cíleně směřuje k rozvoji všech klíčových kompetencí žáků – přiměřeně věku, možnostem a schopnostem. Nerozvíjí se izolovaně, ale jsou vzájemně propojeny a doplňují se. Kompetence k učení: práce s učebnicí, např. vyhledávání a třídění informací na základě jejich pochopení, propojení a systematizace, uvádění věci do souvislostí, propojení poznatků z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho vytváření souhrnného pohledu na přírodní jevy, samostatná pozorování a experimenty, kritické posouzení výsledků svého učení. Číst celý článek12.10.2017
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-22 167/2017 dne 10. října 2017 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Matematika a její aplikace s dobou platnosti šet let." Číst celý článek24.08.2017
Nová pracovní učebnice je určena pro přípravu dětí na vstup do 1. ročníku ZŠ v mateřské škole nebo přípravné třídě základní školy – obsah vzdělávání dětí v přípravné třídě se řídí Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a je součástí školního vzdělávacího programu. 04.08.2017
Číst celý článek 21.07.2017
Milé kolegyně, milí kolegové, do rukou se Vám dostává metodická příručka k učebnici a pracovním sešitům českého jazyka 2. ročníku základní školy nakladatelství Nová škola Brno. Naším záměrem bylo dodržet cíle vzdělávacího programu Základní škola a očekávané výstupy Rámcově vzdělávacího programu. V rámci řešení jednotlivých cvičení jsme se snažili o rozdílnost a rozmanitost formy výuky. U cvičení z učebnice a pracovního sešitu naleznete správná řešení, k učebnici zde naleznete metodická doporučení a další náměty k práci k jednotlivým cvičením, jsou zde navrženy činnosti v rámci mezipředmětových vztahů. V metodické příručce je na první pohled jasně vidět, jaké záležitosti z interaktivní učebnice nalezneme u daného cvičení v učebnici. Z hlediska struktury metodiky pro nás byla důležitá přehlednost, lehká a rychlá orientace v textu a srozumitelnost. K tomuto účelu jsme navrhli několik zkratek, které jsou v metodické příručce využívány: Číst celý článek21.07.2017
Český jazyk je součástí předmětu Český jazyk a literatura a má v soustavě školních předmětů zásadní význam. Úkoly a cíle tohoto předmětu, metody a formy práce vycházejí z požadavků RVP pro základní vzdělávání, který je závazný pro vypracování ŠVP. Předmět Český jazyk a literatura patří do vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Vzdělávací obsah předmětu Český jazyk a literatura má komplexní charakter, pro přehlednost je rozdělen do tří složek:
21.07.2017
1. Učebnice Český jazyk 2 Je zpracovaná podle nejnovějších trendů, v souladu s RVP ZV a vydaná v rámci edice „Čtení s porozuměním“. Je součástí nové „Duhové řady“ učebnic, zaměřených na podporu čtenářské gramotnosti. Hlavním cílem je vzbudit v dětech zájem o český jazyk a literaturu. Číst celý článek21.07.2017
Čtenářská gramotnost Čtenářská gramotnost je celoživotně se rozvíjející vybavenost člověka vědomostmi, dovednostmi, schopnostmi, postoji a hodnotami potřebnými pro užívání všech druhů textů v různých individuálních i sociálních kontextech. Číst celý článek21.07.2017
Zpracováno dle upraveného RVP ZV účinného od 1. 9. 2013. 1. Komunikační a slohová výchova Žák čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas. 20.07.2017
17.07.2017
14.06.2017
12.05.2017
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura, ročník 6. Vyučovací předmět: Literární výchova Průběžně:
26.04.2017
05.04.2017
31.03.2017
23.03.2017
10.01.2017
29.11.2016
Nakladatelství Nová škola Brno se již od svého vzniku snaží svou nabídkou podporovat tvořivou a názornou výuku. Učebnice a pracovní sešity proto vhodně doplňujeme právě o pomůcky pomáhající naplnit toto jejich poslání. Číst celý článek29.11.2016
07.11.2016
01.11.2016
Učebnice Prvouka 1 a pracovní učebnice Prvouka 1 jsou součástí moderní řady učebnic vydávaných v edici Čtení s porozuměním. Tato ucelená řada učebních materiálů je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti. Zároveň využívá metody činnostního učení. Učebnice Prvouka 1 a pracovní učebnice Prvouka 1 vycházejí z klíčových kompetencí RVP ZV. Číst celý článek27.10.2016
Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět je jedinou vzdělávací oblastí RVP ZV, která je koncipována pouze pro 1. stupeň základního vzdělávání. Tato komplexní oblast vymezuje vzdělávací obsah týkající se člověka, rodiny, společnosti, vlasti, přírody, kultury, techniky, zdraví, bezpečí a dalších témat. Uplatňuje pohled do historie i současnosti a směřuje k dovednostem pro praktický život. Číst celý článek27.10.2016
1. Tematický celek: Škola (září) Názvy kapitol: Poprvé ve škole; Naše škola; Třída; Pozor, semafor; Dopravní značky; Opakování. Učivo tematického celku: navázání vztahů a seznámení se se spolužáky; škola – seznámení s prostorami školy, s jednotlivými místnostmi, s jejich účelem a vybavením, orientace ve školní budově; nácvik základů společenského chování v konkrétních situacích (chování ve školní jídelně, základní hygienické návyky); třída; školní pravidla (chování o přestávce, udržování pořádku a čistoty ve třídě); organizace školy (zaměstnanci školy); bezpečná cesta do školy; orientace v z dopravních situacích; seznámení s pojmy semafor pro chodce a pro řidiče, dopravní značky; přechod pro chodce; rizikové úseky při cestě do školy. Číst celý článek27.10.2016
27.10.2016
Učebnice a pracovní sešit Prvouka 2 jsou součástí moderní řady učebnic vydávaných v edici Čtení s porozuměním. Tato ucelená řada učebních materiálů je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti. Zároveň využívá metody činnostního učení. Učebnice a pracovní sešit Prvouka 2 vycházejí z klíčových kompetencí RVP ZV. Číst celý článek27.10.2016
Názvy kapitol: Opakování učiva 1. ročníku; Po prázdninách ve škole; Rozvrh hodin; Třída; Pravidla chování; Bezpečná cesta do školy; Dopravní prostředky; Dopravní značky; Opakování č. 1. Učivo tematického celku: orientace ve školní budově a v jejím okolí; znalost názvů jednotlivých místností školy, jejich účel a vybavení; povolání zaměstnanců školy; školní řád; mezilidské vztahy (mezi vrstevníky a vzhledem k věkovému odstupu a sociálnímu postavení různých lidí); zásady komunikace a pravidla slušného chování mezi lidmi (úcta, zdvořilost, tolerance, vstřícnost, solidarita); školní pravidla (chování o přestávce a během vyučování, udržování pořádku a čistoty ve třídě); orientace v rozvržení vyučovacích hodin (rozvrh hodin); zásady bezpečné cesty do školy; orientace v základních dopravních situacích; praktické využití dopravních prvků usnadňujících bezpečnou cestu do školy (semafor, přechod pro chodce); praktické zvládnutí rizikových úseků při cestě do školy (chůze po okraji vozovky, cesta hromadným dopravním prostředkem); základní rozlišení dopravních prostředků; znalost důležitých telefonních čísel; dopravní značky; pravidla při přecházení železničního přejezdu. Číst celý článek27.10.2016
27.10.2016
Učebnice Prvouka 3 a pracovní sešit Prvouka 3 jsou součástí moderní řady učebnic Nakladatelství Nová škola Brno, vydávaných v edici Čtení s porozuměním. Tato ucelená řada učebních materiálů je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti a využívá i metody činnostního učení. Číst celý článek27.10.2016
Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět je jedinou vzdělávací oblastí RVP ZV, která je koncipována pouze pro 1. stupeň základního vzdělávání. Tato komplexní oblast vymezuje vzdělávací obsah týkající se člověka, rodiny, společnosti, vlasti, přírody, kultury, techniky, zdraví, bezpečí a dalších témat. Uplatňuje pohled do historie i současnosti a směřuje k dovednostem pro praktický život. Svým široce pojatým syntetickým obsahem spoluutváří povinné základní vzdělávání na 1. stupni. Číst celý článek27.10.2016
27.10.2016
Tematický celek: Místo, kde žijeme Názvy kapitol: 1. Naše obec; 2. Vesnice, město; 3. Plánek okolí školy; 4. Cesta do školy; 5. Jsme cyklisté; 6. Krajina v okolí domova; 7. Orientace v krajině; 8. Co vyčteme z turistické mapy; 9. Digitální mapy; 10. Naše vlast; 11. Hlavní město Praha; Opakování č. 1 – Místo, kde žijeme. Učivo tematického celku: seznámení s pojmem obec, části obce, historie obce – kronika, muzeum, archiv, vesnice, město; typy obytných domů; rozdíly mezi městem a vesnicí; plánek – vyhledávání, orientace, užití značek a symbolů; pojem krajina, typy krajiny (nížina, vysočina), nadmořská výška, povrch ČR; orientace – světové strany, pojem směrová růžice, způsoby určování polohy a světových stran – kompas, buzola, GPS navigace, práce s mapou a buzolou, turistická mapa, značení v turistické mapě (cesty, smluvené značky), digitální mapy; pojem vlast, Česká republika, světadíl, Evropa, stát a sousední státy, historické země ČR (Čechy, Morava, Slezsko), hranice, občan, státní symboly ČR, správní územní celky – kraje, obyvatelé ČR, hlavní město. Číst celý článek27.10.2016
Průřezová témata: Průřezová témata reprezentují okruhy aktuálních problémů současného světa. Patří proto k základnímu vzdělávání jako jeho významná a nedílná součást. Tematické okruhy průřezových témat procházejí napříč vzdělávacími oblastmi a umožňují propojení vzdělávacích obsahů jednotlivých oborů. Témata jsou integrovaná do učebních předmětů. Podmínkou činnosti průřezových témat je jejich propojenost se vzdělávacím obsahem konkrétních předmětů a s obsahem dalších školních i mimoškolních činností žáků. Vytváření příležitosti pro individuální rozvoj a uplatnění žáků i pro jejich vzájemnou spolupráci, pomáhají rozvíjet žákovu osobnost, zejména v oblasti postojů a hodnot. Číst celý článek27.10.2016
Učebnicová sada cíleně směřuje k rozvoji všech klíčových kompetencí žáků – přiměřeně věku, možnostem a schopnostem. Nerozvíjí se izolovaně, ale jsou vzájemně propojeny a doplňují se. Kompetence k učení: práce s učebnicovou sadou, např. metody a strategie učení, plánování a organizace, vyhledávání, třídění, zaznamenávání informací a jejich následné využití v reálné situaci, pozorování, experimenty, posuzování a poznávání smyslu a cíle učení. Číst celý článek27.10.2016
Učebnice: skládá se z pěti tematických celků, které se dělí na jednotlivé kapitoly. Obsah odpovídá tematickým okruhům vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět uvedeným v RVP ZV (se zpracovanými změnami z r. 2013). Jednotlivé kapitoly mají většinou rozsah jedné či dvou stran, obsahují výkladové bloky s ilustracemi a fotografiemi, ve spodní části každé strany jsou v rámečku otázky a úkoly k danému tématu a jedno slovo ze stránky je přeloženo do angličtiny (včetně transkripce výslovnosti). Některé kapitoly (strany) obsahují úvodní motivační text (báseň nebo úryvek z krásné literatury) s otázkami nebo rozhovor Jany a Lukáše (dětští průvodci učebnicí), který také slouží jako motivace, případně jako jednoduché vysvětlení nebo přiblížení probíraného učiva. V závěru 1.–4. tematického celku je zařazené opakování. Poslední tematický celek Živá příroda je velmi obsáhlý, jsou zde proto zařazena opakování v závěru větších kapitol. Nechybí ani závěrečné opakování ve formě hry. Na konci učebnice je ve formě tabulek zařazeno přehledné shrnutí učiva, následuje rejstřík a řešení hádanek. Číst celý článek26.10.2016
Český jazyk je součástí vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Úkoly a cíle tohoto předmětu, metody a formy práce vycházejí z požadavků RVP pro základní vzdělávání, který je závazný pro vypracování školních vzdělávacích programů. Předmět Český jazyk a literatura je základem vyučování v 1. ročníku. Číst celý článek26.10.2016
Umět číst znamená rozumět tištěné a psané řeči. Předpokládá tedy znalost grafického vyjádření slov, to znamená znalost písmen pro jednotlivé hlásky a dovednost převést je pohotově v mluvenou řeč tak, aby si dítě vytvořilo představu o čteném obsahu. Číst celý článek26.10.2016
Výchozí metodou výuky čtení a psaní je metoda analyticko–syntetická, podpořená vázaným slabikováním. Tato metoda, prověřená mnoha generacemi učitelů, je velmi dobře propracovaná a stále metodicky vylepšovaná pro potřeby současných dětí. Stále se zvyšuje procento dětí, které vstupují do školy s nedostatečně rozvinutými smysly k počáteční výuce čtení, s nesprávnou výslovností, s omezenou slovní zásobou, obecně řečeno děti nezralé. Přibývá také dětí se specifickými poruchami učení, jako je dyslexie nebo dysgrafie. Proto se jednoznačně přikláníme k výuce analyticko-syntetickou metodou, která je nejbližší naší řeči, a proto je vhodná pro největší procento dětí. Číst celý článek26.10.2016
Strukturace učiva je rozložena do postupných kroků, které na sebe navazují, a je nezbytné dodržet jejich pořadí. Délka jednotlivých kroků není daná. Vždy záleží na úrovni a možnostech jednotlivých žáků. Každé nové učení se u žáků opírá o předchozí zkušenost a je potřebná určitá míra získání dovedností a poznávání. Číst celý článek26.10.2016
Vyučování psaní je organicky spojeno s vyučováním čtení a tvoří společně po obsahové stránce vzdělávací jednotku. Svojí formou je psaní činnost grafická. Psaní a čtení jsou potom dvě formy sdělovacího procesu. Při psaní se zvukový tvar slova převádí do grafických značek – písmen. Funkce písma je podmíněna znalostí grafických prvků a dovedností správně je zapisovat a spojovat, která se postupným psacím výcvikem automatizuje. Automatizace psacího pohybu není a nemůže být úkolem 1. ročníku. Vytváří se zvolna, individuálně a za normálních podmínek k ní žáci dospívají až ve 4. ročníku. Číst celý článek26.10.2016
Učebnice:
Další pomůcky:
12.10.2016
Připravili jsme pro vás pracovní listy pro žáky určené pro práci s interaktivní učebnicí Matematika 4. Pracovní listy lze tisknout jednotlivě na obyčejný papír k jednorázovému použití, nebo lze vytisknout "ŠABLONU K ZALAMINOVÁNÍ". Tuto šablonu je zapotřebí vytisknout a zalaminovat pro každého žáka zvlášť a používat ji během celého školního roku. Šablonu lze používat opakovaně a psát na ni stíratelným fixem. Číst celý článek03.10.2016
Pracovní sešit doplňuje Živou abecedu a Slabikář s kocourem Samem. Může však sloužit i jako samostatná pomůcka při vyvozování písmen v 1. ročníku. Obsahuje 29 písmen české abecedy s výjimkou písmen Q, W, X, se kterými se žáci seznamují až v 2. ročníku. Pořadí písmen je stejné, jak je žáci postupně poznávají v Živé abecedě a Slabikáři. Publikaci je možno využít jako pracovní sešit, nebo jednotlivé listy vystřihnout a použít jako volné karty. (Doporučujeme, aby karty vystřihovala dospělá osoba.) Číst celý článek26.09.2016
04.08.2016
03.08.2016
02.08.2016
01.08.2016
01.07.2016
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-22033/2016 dne 28. června 2016 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Matematika a její aplikace s dobou platnosti šet let." Číst celý článek25.05.2016
Při objednávce Slabikáře s kocourem Samem získáte jako bonus pracovní sešit s názvem Učíme se písmena pro všechny žáky 1. ročníku zdarma. (Pracovní sešit obsahuje čtyři druhy písmen s obrázky, motivační básničky s obrázky a vystřihovací figurku kocoura Sama.) Akce platí do 30. 9. 2016. Po 30. 9. 2016 bude prodejní cena sešitu 39 Kč. 19.05.2016
11.05.2016
Číst správně znamená číst bez chyb. Žák se dopouští chyb většinou tehdy, když se na něj kladou požadavky příliš vysoké, nebo naopak příliš nízké. Číst celý článek11.05.2016
Číst plynule znamená číst slova napoprvé bez slabikování. Čtenář nedělá přestávky v textu na místech, kde to není přirozené jak z hlediska obsahového, tak rytmického. K plynulému čtení snadných slov i krátkých vět dochází někteří žáci již ke konci 1. ročníku. Během 2. ročníku by většina žáků měla dokázat číst plynule jednoduché věty. Během 3. ročníku přechází plynulost čtení do delších vět i souvětí. Číst celý článek11.05.2016
Číst s porozuměním znamená rozumět tomu, co je vyjádřeno souvislým textem – rozumět myšlenkám autora. Porozumění čtenému lze ovšem vyžadovat jen u textů přiměřených věku žáků (rozumová úroveň žáka, jazyková úroveň… ). Číst celý článek11.05.2016
Číst výrazně znamená číst zřetelně a jasně, číst s důrazem slova, která jsou ve větě důležitá z hlediska smyslu, číst s přirozenou intonací, s pauzami, s citovým zabarvením a číst vhodným tempem. 11.05.2016
Hlasité čtení – stěžejní metoda výuky čtení, zahrnuje:
Tiché čtení – čtení úkolů a pokynů. Lepší čtenáři mohou tiše číst i kratší úryvky z článků (dbejme na kontrolu porozumění přečteného textu) Výrazné čtení – zahrnuje:
11.05.2016
Články s naučnou tematikou se nejen čtou, ale také rozebírají. Velký význam mají články, které navazují na hodiny prvouky. Propojení čteného textu s učivem prvouky napomáhá dětem samostatně pochopit smysl čteného článku, upevnit a rozšířit okruh vědomostí. Četba naukových článků podněcuje děti k hledání souvislostí, k myšlení. Vždy je třeba uvážit, zda článek přináší nové vědomosti nebo zda potvrzuje, rozšiřuje a upevňuje vědomosti získané při výuce prvouky nebo při vlastním pozorování okolí. Když naučné čtení obsahuje více pro děti známých poznatků, musíme pamatovat na samostatnou práci žáků. Číst celý článek11.05.2016
Literární výchova se uskutečňuje při styku žáka se slovesným uměleckým
28.04.2016
Licenční smlouvu k interkativní učebnici (IUč) si můžete stáhnout zde. Číst celý článek29.03.2016
Vyhledávat začněte zadáním požadovaného slova (slov) do vyhledávacího pole. Po odeslání dotazu (kliknutím na tlačítko Vyhledat, případně stisknutím klávesy Enter) se vyhledávání provede a zobrazí se výsledky vyhledání. Standardně se hledání provádí ve zboží. Pokud si přejete prohledat články, tak před vlastním hledáním přepněte volbu na články. Číst celý článek16.03.2016
Čítan Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. 12.02.2016
Při uvádění žáků 1. ročníku do počtářského světa a pokládání základů jednotlivých klíčových kompetencí se na Tvořivých školách stalo nepostradatelnou a prakticky nezastupitelnou pomůckou tzv. početní divadélko. K dalším nezastupitelným pomůckám v 1. ročníku patří fazole, dvoubarevná papírová kolečka, karty s čísly a papírové peníze. Početní divadélko patří mezi pomůcky používané v tzv. předpočtářském období, tj. přibližně první tři měsíce povinné školní docházky. S ohledem na význam, přínos a oblíbenost této pomůcky u žáků i učitelů jsme se rozhodli věnovat jí na tomto místě samostatný prostor. Číst celý článek10.02.2016
Metodické rady k pracovním sešitům:
10.02.2016
Metodické rady k pracovním sešitům:
08.02.2016
Metodické rady k pracovním sešitům:
28.01.2016
Zdena Rosecká Anotace: Stať informuje o vzniku a činnosti „Sdružení pedagogů a škol se základním vzděláváním Tvořivá škola“. Charakterizuje didaktické postupy tzv. činnostního učení, včetně vhodné volby a tvorby materiálů pro toto učení. Seznamuje s pojetím vztahu učitele a žáka, s přístupem k hodnocení žáků a popisuje cíle, kterých chtějí učitelé zapojení do daného projektu dosáhnout. Klíčová slova: činnostní učení, činnosti, didaktické pomůcky, objevování poznatků, zpětná vazba, mezipředmětové vztahy, pozitivní hodnocení, vědomosti, dovednosti, klíčové kompetence. Číst celý článek15.01.2016
13.01.2016
Moderní činnostní vyučování je na věděckém základě vytvořený a v praxi ověřený soubor činnostních metod a forem učení, který dává žákům prostor ke konkrétním činnostem, samostatným úvahám a tvorbě vlastních otázek. Žák zde není pasivním příjemcem informací, ale průběžně projevuje vlastní iniciativu – pracuje, přemýšlí, hovoří a tvoří. Číst celý článek13.01.2016
Tvořivá škola definovala DESATERO činnostního učení, které vychází z učení Komenského, Baťových Zlínských pokusných škol a především z mnohaletých zkušeností českých učitelů. Jelikož uvedené principy považujeme stále za platné a nosné, předkládáme je – některým pro připomenutí, jiným pro poučení a všem pro radost. Číst celý článek13.01.2016
Psychologie učení, ze které naše učebnice matematiky vycházejí, ctí věkové zvláštnosti dětí a přizpůsobuje se jim. Psychický vývoj dítěte je všem znám z díla J. A. Komenského. Francouzský myslitel Jeana Piaget mluví o 4 etapách vytváření rozumových operací. Dále jsou uvedeny obecně známé etapy psychického vývoje dítěte. Doplněny jsou podpůrnými prostředky pro jejich dobrý psychický vývoj. Číst celý článek12.01.2016
Uvedení do činnostního učení Činnostní učení vede žáky i učitele k tvořivé práci. Jako všechno, i proces činnostního učení se řídí některými zásadami. Když chceme dosahovat uspokojivých výsledků, je třeba tyto zásady znát a dodržovat je: Číst celý článek12.01.2016
Chceme-li, aby dítě, které začalo chodit do školy, vstoupilo snadno do počtářského světa, nebudeme začínat hned početními výkony, začneme přípravnými cvičeními. Je tedy třeba k předčtenářskému období v 1. ročníku zařadit do výuky i období předpočtářské. Číst celý článek06.11.2015
k provádění vzdělávacích programů a vydávání osvědčení o jejich absolvování: Číst celý článek08.09.2015
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-20141/2015 dne 14.7.2015 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Matematika a její aplikace s dobou platnosti šet let." Číst celý článek03.09.2015
"Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-11910/2015 dne 2. července 2015 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 1. - 5. ročník s dobou platnosti šet let." Číst celý článekOznámení o udělení schvalovací doložky pro ČESKÝ JAZYK, 2. - 5. ročník základní školy - původní řada
01.09.2015
27.08.2015
18.08.2015
03.08.2015
Vážení obchodní přátelé, S pozdravem 01.07.2015
03.06.2015
10.04.2015
30.03.2015
Čítanka je součástí nové edice Čtení s porozuměním a rozšiřuje řadu učebnic zaměřených na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. Číst celý článek03.03.2015
Učebnice Matematika 5 2.díl a Užitečné počítání 2. díl - pracovní sešit navazují na Matematika 5 1.díl a Užitečné počítání 1. díl - pracovní sešit. Číst celý článek02.03.2015
27.02.2015
27.02.2015
Číst celý článek 25.02.2015
10.02.2015
Číselné osy najdete v dostatečném množství v učebnicích a pracovních sešitech matematiky. Se žáky připravte čtverečky 2x2 cm. Dbejte na to, aby čtverečky rýsovali žáci co nejpřesněji a mějte jich vždy dostatečnou zásobu. Jako příklad uvádíme práci s číselnými osami na zadních deskách pracovního sešitu Bystré počítání. Analogicky si pak činnosti přizpůsobte rozsahu svých číselných os. Číst celý článek10.02.2015
ve 3. ročníku: a) k nejblíže vyšší stovce ve 4. ročníku: a) k nejblíže vyššímu tisíci b) do 1000 b) do 10 000
c) k vybrané vyšší stovce c) ke zvolenému vyššímu tisíci
Dopočítávání 02.02.2015
Činnosti s číselnou osou pomáhají žákům zejména:
29.08.2014
Při objednávce učebnice a pracovního sešitu Prvouka 2 pro celou třídu lze získat jako bonus za 1 Kč na 1 rok INTERAKTIVNÍ UČEBNICI PRVOUKA 2 s Janou a Lukášem.
18.08.2014
Čítanka 4 vychází 27. 8. 2014. Čítanka 4 je součástí edice Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti. Texty jsou voleny tak, aby zahrnovaly všechny literární žánry přiměřené dané věkové skupině a aby zároveň korespondovaly s učivem probíraným v hodinách přírodovědy a vlastivědy. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Číst celý článek18.08.2014
Metodický průvodce k Živé abecedě, Slabikáři a písankám s kocourem Samem vychází 19. 8. 2014. Příručka předkládá podrobné praktické rady a náměty, jak postupovat při výuce Živé abecedy a Slabikáře. Číst celý článek 08.07.2014
Při objednávce učebnice a pracovního sešitu Prvouka 1 nebo pracovní učebnice Prvouka 1 pro celou třídu lze získat jako bonus za 1Kč na 1 rok INTERAKTIVNÍ UČEBNICI PRVOUKA 1 se sovou Ádou.
13.02.2014
Při objednávce souboru pro celou třídu lze získat jako bonus za 1Kč na 1 rok INTERAKTIVNÍ UČEBNICI ŽIVÁ ABECEDA a SLABIKÁŘ s kocourem Samem.
23.01.2014
Právě vychází nová učebnice Matematika pro 4. ročník II díl spolu s pracovním sešite Zajímavé počítání, 2. díl Tato učebnice navazuje na učebnice Matematika 1, Matematika 2 a Matematika 3 z nové edice vydané nakladatelstvím Nová škola Brno. Další informace k této učenici naleznete zde, k pracovnímu sešitu zde. Číst celý článek14.03.2013
Právě vychází nová učebnice pro 3. ročník Prvouka 3 Tato učebnice navazuje na učebnice Prvouka 1 a Prvouka 2 z edice „Čtení s porozuměním“ vydané nakladatelství Nová škola Brno. Pro procvičení a upevnění probraného učiva doplňuje učebnici pracovní sešit Prvouka 3 Číst celý článek02.01.2013
V případě, že naše tituly již znáte a potřebujete je pouze objednat, můžete využít tlačítka RYCHLÁ OBJEDNÁVKA. Číst celý článek |